מתן יהב – עוצמה פנימית

flower
מתן יהב עוצמה פנימית

איך להתמודד עם מחשבות שליליות ללא מאמץ ובקלות

למה אני חווה מחשבות שליליות? איך להתמודד עם מחשבות שליליות? מה אפשר לעשות עם מחשבות שליליות אוטומטיות? איך לשחרר אחת ולתמיד בקלות וללא מאמץ?
למה אני חווה מחשבות שליליות? איך להתמודד עם מחשבות שליליות? מה אפשר לעשות עם מחשבות שליליות אוטומטיות? איך לשחרר אחת ולתמיד בקלות וללא מאמץ?
תוכן העיניינים
תוכן העיניינים

מחשבות שליליות יכולות להרוס לנו את חיי היום יום. לתת לנו הרגשה שהחיים הם פשוט בלתי נסבלים. מחשבות שליליות יכולות להוביל לשנאה עצמית, ביקורתיות, שיפוטיות, עצלות, קנאה, חמדנות, חרדה, לחץ, דיכאון, התמכרויות ועוד מגוון של חוויות שהופכות את החיים שלנו לכבדים ומעייפים.

המחשבות השליליות מביאות איתן חוסר ביטחון עצמי עמוק, שנמצא ברקע כלחץ וחרדה בלתי מפסק לגבי העתיד ולגבי ההישרדות וההצלחה שלי בעולם. אז אם היינו רוצים להשתחרר ממחשבות שליליות טורדניות, אנחנו צריכים להבין את כל הפעילות הפנימית שלנו, ברמת המחשבות לרמת הרגשות.

ברגע שנוכל להבין לעומק את עצמינו, אז נוכל להבין את המחשבות השליליות ונוכל להבין איך להשתחרר מהן. צריך להבין את כל החיים בשביל להבין את המחשבות, יש להבין כל פעולה שלנו, במיוחד את הפעילות הפנימית והמוטיבים שלנו בפעילות הפנימית.

אם נוכל להבין את עצמינו לעומק נוכל להיות חופשיים מהאחיזה במחשבות השליליות.

האם יש דרך נכונה לחשוב?

איך אפשר להבין את היקום עם המחשבות?

אחד הפילוסופים הגדולים של יוון, אפלטון, היה בן דורו של דיוג'ניס. הם היו במחלוקת מתמשכת מכיוון שדיוג'ניס היה מיסטיקן והוא ידע דברים שאפלטון אפילו לא יכול היה לחלום עליהם, למרות שאפלטון היה פילוסוף גדול. ובספרים ובתולדות הפילוסופיה תמצאו את אפלטון, לא תמצאו את דיוג'ניס. אבל הדבר האמתי היה עם דיוג'ניס, לא עם אפלטון, שהיה הוגה דעות גדול, אינטלקטואל ענק. דיוג'ניס היה אדם פשוט, ילדותי, תמים, אבל הוא ידע משהו שאלפי אפלטון יחד לא יכלו לדעת.

יום אחד, כשאפלטון טייל בבוקר על שפת הים, הוא ראה אדם. זה היה מוקדם בבוקר, מעט חשוך – השמש עדיין לא עלתה. הוא לא הצליח להבין מיהו האיש. האיש הזה היה דיוג'ניס ובכפית שהוא הביא… הוא הלך לים, לקח את המים מהים עם הכפית – עשה חור קטן בחול – ושפך את המים מהים לחול שבחוף, ואז חזר על זה ללא הפסקה.

אפלטון, שעמד שם, ראה אותו עושה את זה. הוא נראה לו כמו משוגע. לרגע הוא חשב, "אולי אני לא צריך להתערב." אבל כאלה הן המחשבות והוא נהיה סקרן וחשב לעצמו: "אולי הוא לא משוגע; אולי הוא עושה משהו משמעותי ואני לא מודע לזה. ומה רע אם אשאל אותו?" אז הוא אמר, "בבקשה סלח לי על ההפרעה. אני לא רוצה להפריע לך – אולי אתה עושה עבודה נהדרת ואני לא מבין – אשמח לדעת מה אתה עושה?"

דיוג'ניס אמר, "אני מנסה לרוקן את האוקיינוס."

אפלטון אמר, "אלוהים אדירים, עם הכפית הזאת?"

ואז השמש עלתה ודיוג'ניס התחיל לצחוק ואמר, "ומה אתה חושב שאתה עושה אפלטון?" ואז אפלטון זיהה את דיוג'ניס. הוא היה חי עירום, אבל באותו יום הוא היה מכוסה בבד, רק כדי להסתיר את עצמו, כדי שאפלטון לא יזהה אותו בהתחלה. אחרת אולי הוא לא היה מפריע.

אפלטון פשוט היה המום, הוא לא יכול היה לענות. דיוג'ניס אמר, "זה מה שאתה מנסה לעשות. המחשבות שלך הן לא יותר מכפית שאיתן אתה מנסה להבין את הקיום האוקיאני. (מהמילה אוקיינוס) אני עושה את זה רק כדי להזכיר לך… אני יודע שזה לא אפשרי. אתה צריך גם לזכור שמה שאתה עושה הוא בלתי אפשרי".

השאלה הראשונה שמעניינת אותי, קודם כל בשביל להבין למה אנחנו חווים מחשבות שליליות היא האם אנחנו חושבים שיש דרך נכונה לחשוב? האם אנחנו מנסים ליצור צורת חשיבה שתסכים עם הדרך שבה בני אדם צריכים לחשוב לפי הרעיון האישי שלנו?

האם אנחנו חושבים מחשבות שליליות בגלל העבר? בגלל אנשים אחרים? האם יש סיבה מסוימת שאנחנו חושבים מחשבות שליליות או שאנחנו לא יודעים למה?

אם אנחנו חושבים שאנחנו כבר יודעים למה אנחנו חושבים מחשבות שליליות אז איך עלינו ללמוד? האם יש למידה במקום שבו יש כבר ידע? אני הייתי רוצה שנתחיל את המאמר הזה ממקום של חוסר ידיעה, ממקום של סקרנות ולא ממקום של חוקים, של נכון ולא נכון ושל דעות.

כל עוד אנחנו מציבים חוקים למחשבות שלנו, כל עוד אנחנו מגבילים אותן, כל עוד אנחנו מדחיקים או מנסים לשנות אותן אנחנו לא במחקר אמתי, ורק מחקר אמתי יביא לשחרור מהמחשבות השליליות.

מחשבות שליליות

מחשבות שליליות אוטומטיות

רוב הפעמים שאנחנו מדברים על מחשבות שליליות אנחנו מדברים על מחשבות שליליות אוטומטיות, מה הכוונה באוטומטיות? הכוונה היא שאין אנחנו מבצעים שום פעולה בשביל ליצור או להביא אותן, הן פשוט מגיעות לבדן ללא שום אזהרה.

לכן אנחנו קוראים להן אוטומטיות. נדמה שאין לנו כל שליטה בהן, כל סיטואציה שהן רוצות להגיע הן מגיעות, בין אם אנחנו לבד, בין אם אנחנו עם חברים, בין אם אנחנו עם אנשים זרים. כל אחד מוצא שהמחשבות השליליות שלו מתעוררות ללא שום עשייה של עצמו.

אז מה אפשר לעשות עם זה? אם המחשבות הן אוטומטיות, אם הן מגיעות ללא כל רצון שלנו, מה אנחנו יכולים לעשות? האם ננסה לשלוט בהן? האם ננסה להדחיק אותן? האם ננסה לבקר אותן או לשפוט אותן?

ניקוי מחשבות שליליות

אנחנו רוצים לנקות את המחשבות שלנו, אנחנו היינו רוצים להיפטר מהמחשבות השליליות שלנו, לא ככה? ניקוי מחשבות שליליות הינו רק עוד מחשבה שלילית.

אנחנו חושבים שהמחשבות השליליות שלנו הן שליליות ולכן אנחנו רוצים לנקות אותן ולהחליף אותן במחשבות חיוביות, אך נדמה שאנחנו נלחמים עם עצמינו, ובדיוק כמו שאי אפשר לנשוך את השיניים של עצמינו עם השיניים של עצמינו, אולי גם מחשבה לא יכולה לפתור מחשבה?

אם אנחנו רואים שהניסיון שלנו לנקות מחשבות שליליות ולהביא מחשבות חיוביות, אם אנחנו רואים שהמאמץ הזה לא עבד, שהמלחמה הזאת לא עבדה, אז אולי יש לנו את האפשרות להיפתח לאפשרות חדשה.

כל עוד נסתכל על המחשבות השליליות כמשהו שהוא לא טוב ויש להיפטר ממנו, הן תמיד יישארו אתנו. כל עוד נברח מהמחשבות השליליות, או ננסה לפתור אותן, הן יגיעו בכמויות יותר גדולות ויאכלו אותנו מבפנים.

ברגע שאנחנו מתחילים לנהל וויכוח עם המחשבות שלנו, נוצר פיצול פנימי, הפיצול הזה הוא לא אמתי, אך הוא נותן לנו תקווה שאולי יום אחד בעתיד אם אני אלחם מספיק במחשבות, אוכל לנקות את המחשבות השליליות לגמרי.

אך כמו שאנחנו יודעים במלחמה אין מנצחים, ותמיד במלחמה אחד מהצדדים רוצה להגיד את המילה האחרונה, האם באמת יש דרך לנצח או לנקות או להיפטר או לפתור את המחשבות השליליות? מהניסיון שלי זה לא עבד, אך אשמח שתכנסו לעניין הזה בעצמכם ותראו האם זה עבד לכם.

מחשבות שליליות הן רק הגנה מרגשות שליליים

האלמן שאיבד את בנו היחיד

הבודהה סיפר את הסיפור הזה לנזירים שלו.

אלמן צעיר היה מסור לבנו הקטן.

בזמן שהיה בחוץ בעבודה, כמה גנבים שרפו את כל הכפר, השאירו רק אפר וחטפו את הילד הקטן שלו.

כשהאב חזר, כל מה שהוא יכול לראות היו הריסות וזה שבר את ליבו.

כשהוא ראה את מה שנותר מגופת ילד שנשרפה לאפר, הוא האמין שמדובר בבנו שלו ותכנן שריפת גופות. הוא אסף את האפר ושם אותו בשקית ונשא עמו לכל מקום.

יום אחד, בנו האמתי, הצליח להימלט מהגנבים ומצא את דרכו חזרה הביתה, שאביו בנה מחדש.

הוא הגיע בשעת לילה מאוחרת ודפק בדלת. שאל האב: מי שם?

זה אני, בנך, בבקשה תן לי להיכנס.

האב, שתמיד נשא עמו את האפר, עצוב נואשות, האמין שמדובר באחד מנערי הכפר שמנסים לעשות ממנו צחוק.

הוא צעק: לך מפה

בנו המשיך לדפוק ולצעוק את שמו אך האב סירב לפתוח את הדלת וכל הזמן ביקש ממנו להסתלק.

לבסוף, הבן עזב, ולא חזר.

לאחר שסיים את הסיפור, הוסיף הבודהה: אם אתה ממשיך להיאחז ברעיון שהוא אמת ובלתי משתנה, כאשר האמת
דופקת על הדלת שלך, אתה לא תוכל לפתוח ולקבל אותה.

אם נסתכל יותר לעומק על מה שקורה בנינו, אנחנו נראה שהמחשבות השליליות נמצאות שם, אך מתחת למחשבות הללו יש רגשות, הרגשות האלו נמצאים עמוק בתוך הגוף שלנו, ויש להם תפקיד מאוד קריטי בחיים שלנו, שהיינו שמחים להכחיש.

מגיל קטן חווינו המון ביקורת, אשמה ופגיעה כלפי הרגשות שלנו, בדרך כזאת או אחרת, אם אנחנו זוכרים או אם שכחנו. כילדים חיינו כרגש. הרגש הייתה חופשיה לגמרי, למחשבה היה תפקיד בחיים שלנו, אך המחשבות היו נמצאות במקומן ועוד לא ייצרו בעיות בחיים שלנו.

אך לאחר פגיעות מסוימת התעוררו המחשבות, המחשבות האלה הגיעו כדי להגן עלינו מפגיעה נוספת, על ידי המחשבות נוצרה הגבלה על הרגשות. ההגבלה על הרגש היא ההדחקה של הרגש.

וההדחקה של הרגש, היא הניסיון והמאמץ כל רגע ורגע להדחיק ולמנוע את הפגיעה ברגש. המחשבות נעות כל הזמן לכיוון הביטחון, הביטחון הזה הוא כמובן לא אמתי, הוא נמצא רק במחשבות.

מבחינת המחשבות הביטחון הכי גדול הוא לא להיפגע יותר ולחוות רק תחושות נעימות. זאת אומרת שהמחשבות לא רוצות את התנועות הבסיסיות שמגיעות מהרגש, אך הן רוצות ליצור תחושות שידחיקו את הרגשות העמוקים שלנו.

ברגשות שלנו כאב רב, הכאב הזה לא מקבל שום יחס, כי יש פחד במחשבה שאולי הרגש תסכן את החיים שלנו שוב ותוביל לפגיעה נוספת. ולכן המחשבות אומרות דברים לא יפים.

ג'ידו קרישנמורטי על טבע המחשבה.

ניקוי מחשבות שליליות

חרדה ומחשבות שליליות

המחשבות בונות חומה סביב עצמינו, סביב הרגש בשביל ליצור הגנה, אך ההגנה הזאת היא לא הגנה בכלל, היא רק יוצרת פגיעה יותר עמוקה, כי ככל שאנחנו מנסים להשיג יותר ביטחון ככה יותר קל לפגוע בנו.

והמחשבות השליליות עצמן הן המרדף אחרי ביטחון, אחר הרצון שלנו לא להיפגע או להרגיש כאב לעולם. המחשבות השליליות מזהירות אותנו מדברים שאין בהן סכנה, ואומרות לנו להרחיק את עצמינו מהעולם על ידי הלקאה עצמית ויצירת מציאות מדומיינת שבה העולם מסוכן ואנחנו לא רואים לאהבה ולחיים אמתיים.

המחשבות השליליות מייצרות תמונה של עצמינו, בשביל להגן על עצמינו, לרוב התמונה הזאת מגיעה מהרצון שלנו להיות ראויים לאהבה, התמונה הזאת שלנו יכולה להכיל את הרצון שלנו להיראות טובים, חכמים, מוצלחים ועוד…

החומה הזאת שנוצרת מביאה אתה תחרותיות, קנאה וחרדה. החומה הזאת שהיא התמונה של עצמינו כמובן מביאה אתה פחד, כי היא בעצמה פחד, כמו שאמרנו במקור, המחשבות, החומה, התמונה שייצרנו, התחרויות הם כולם תוצאה של אותו הדבר, של הרצון שלנו לא להיפגע יותר, של הרצון שלנו לחוות חיים שמחים ובטוחים.

ולכן המחשבות הן חרדה ופחד. כאשר הן הופכות לכלי ליצירת ביטחון, כאשר הן הופכות לכלי ליצירת ביטחון, הן תמיד יביאו פחד, תחרותיות והרעיון שאנחנו לא מספיק טובים ושאנחנו בסכנה.

המחשבות השליליות הן רק תוצאה של הכחשת הרגש, הכחשת הכאב, והרצון להיות מישהו שאנחנו לא בשביל ליצור ניתוק מהרגש וליצור תחושות נעימות רדודות ולא מספקות שיעזרו לנו להכחיש את עצמינו.

המחשבות מחפשות ביטחון על ידי בידור, דת, הצלחה כלכלית, סמים, השתייכות לקבוצות ועוד מגוון שיטות.

ככל שהמחשבות מנסות למצוא יותר ביטחון, כך הרגש צובר יותר ויותר כאב, וככל שהרגש צובר יותר ויותר כאב, כך ניסיון ההגנה של המחשבות נהיה יותר חזק והמחשבות שמנסות להגן עלינו מתחזקות וגדלות.

טיפול בחרדה – איך מטפלים בחרדה?

מחשבות שליליות טורדניות

מחשבות שליליות טורדניות

ואז המחשבות השליליות הופכות לטורדניות, כי כל רגע יש למחשבות את הפחד, מה אם אשחרר והרגיש את מה שקיים בתוכי, האם הכאב שנמצא ברגש יהרוג אותי?

האם אני אוכל לחיות עם הרגש שהוא חופשי בעולם המסוכן הזה? האם אוכל להרשות לעצמי להיפגע שוב, להרגיש שוב, לחיות חיים מלאים שוב? מבחינת המחשבות זו לא אפשרות בכלל.

כשהמחשבות הופכות לטורדניות, נוצר תהליך הכחשה עצמי ושכחה עצמית שיוצרת עוד ועוד כאב, וכמובן שהפחד גדל. אך המחשבות תמיד מאשימות את הרגשות במצב, בפחד, בכאב, בכישלונות.

ללא המחשבות לרגש אין פחד, הרגש אינה יודעת מה זה פחד, אינה יודעת שום דבר, רק המחשבות הן אלה שמתרגמות ומנסות ליצור ניתוק מפחד מהרגשות.

המחשבות הן אלה שרוצות לחיות בגן עדן ולהתעלם מכל מה שקיים בעצמינו באמת. אז השאלה שלי היא, בין מחשבה למחשבה, עמוק בתוך הגוף שלנו, מה קיים בתוכנו?

והאם אי פעם פשוט נתנו לעצמנו פשוט לחוות את מה שקיים בתוכנו ולראות מה קורה? האם יש באמת סכנה ברגשות שלנו, או שאנחנו מתרגמים את הרגשות שלנו לסכנה?

איך להתמודד עם מחשבות שליליות

לברוח מהצל של עצמך

היה אדם
שהיה כל כך מוטרד ממראה הצל שלו
וכל כך לא מרוצה מרעש צעדיו,
שהוא החליט להיפטר משניהם.

השיטה שהוא בחר הייתה לברוח מהם.
אז הוא קם ורץ.

אבל בכל פעם שהוא הוריד את רגלו לאדמה
היה עוד צעד,
בזמן שהצל שלו עמד בקצב
ללא שום קושי.

האדם ייחס את כישלונו
לעובדה
שהוא לא רץ מספיק מהר.
אז הוא רץ מהר יותר ויותר,
בלי לעצור,
עד שלבסוף נפל ומת.

הוא לא הצליח להבין
שאם הוא רק היה נכנס לצל,
הצל שלו היה נעלם,
ואם הוא היה יושב ונשאר בשקט,
לא היה שומע יותר את רעש צעדיו.

האם אי פעם נתנו לרגש להיות בדיוק מה שהיא, גם אם זה לא בהכרח נעים? כי אם לא אז אפילו לא התחלנו לצפות בדבר האמתי שנמצא בתוכנו. כל הזמן ניסינו לנתח את מה שנמצא בתוכנו, וכל ניסיון לנתח הוא התנגדות למה שקיים בתוכנו וכל עוד יש בתוכנו התנגדות אז לא ניתן להסתכל על מה שנמצא בתוכנו.

אנחנו עד היום השתמשנו בביקורת, שיפוטיות, הרצון לשנות את המחשבות והרגשות שלנו, כל עוד נמשיך בצורה הזאת, אנחנו נמצא את עצמינו לא מסתכלים על מה שקיים ולא מבינים את הדרך האמתית להשתחרר ממחשבות שליליות.

כי עמוק בתוכנו נמצא כאב שדורש צפייה עמוקה, ללא עשייה, ללא דחייה, ללא פתרון, ללא השוואה, ללא רצון לשנות, ללא ניסיון להשיג משהו יותר טוב. אם פשוט נהיה עם הרגש שלנו בצורה שקטה, ללא הניסיון לשנות ולהביא תחושה אחרת, ללא הניסיון להרגיש יותר טוב, ללא ניסיון להיות משהו אחר ממה שאנחנו, אז אין מקום למחשבות השליליות להיכנס.

התמודדות עם מחשבות שליליות

כשאנחנו מסתכלים על מה שנמצא בתוכנו, כשאנחנו לא מנסים לברוח ממה שנמצא בתוכנו, אז אין מקום למחשבות השליליות להיכנס. כשאנחנו לא מנסים להשיג שום דבר, אז יש אפשרות להביא לריפוי אמתי.

על ידי צפייה שאינה מחפשת שום פתרון, שאינה אומרת שיש בעיה, הפתרון מגיע מעצמו ללא צורך במאמץ או בחשיבה. כל עוד אנחנו מחזיקים בחשיבה כדרך לשינוי ופתרון, אנחנו בעצם מחזיקם בפחד.

ופתאום כשאנחנו מסתכלים על הכאב הרגשי שלנו במאה אחוז, אנחנו נוכל לראות ברגע אחד את הסוף של המחשבות השליליות, וכל רגע שנחזור לערנות ומודעות לגוף הזה עם הרגשות שבו יהיה לנו שקט מהמחשבות השליליות ואז נוכל ללמוד איך לחיות את החיים בהתאם למקום העמוק שלנו ולא נחיה בפחד מהרגש.

כל עוד נאמין שאם נשנה את המחשבה שלנו אז יום אחד נוכל לקבל חוויה של שמחה ובטחון עצמי, תמיד נשאר במעגל הפחד, והמחשבות השליליות יקבלו עוד ועוד אנרגיה.

אך אם נעביר את כל האנרגיה שלנו לצפייה במה שקורה בתוכנו באמת: הרגשות כמו שהן, הגוף כמו שהוא, הנשימה כמו שהיא אז נוכל להבין מה באמת נמצא בתוכנו ונוכל לראות את הירידה בעוצמת הכאב הרגשי והשחרור הגדול שמגיע כשאין לי צורך בלתי מפסק לשמור על הביטחון שלי בעולם.

איך לשחרר מחשבות שליליות

איך לשחרר מחשבות שליליות

אז בשביל לסיים את התנועה של המחשבות השליליות אין להתעסק איתם, יש להעביר את המודעות שלנו למה שנמצא בנו באמת ולהיות עם זה וברגע שנהיה עם מה שאמתי בתוכנו נוכל להביא שינוי אמתי בחיים שלנו.

עד היום חיינו רק במחשבות, הגיע הזמן להעביר את תשומת הלב לרגש, לקבל את הרגשות שלנו ב100% לא משנה כמה זה כואב כרגע, כי כרגע זה מה שאמתי בתוכנו.

אם אנחנו נותנים לעצמנו את האפשרות להיות, ללא מאמץ או מאבק אז יש אפשרות לשחרור, ובאותו הרגע כשתשומת הלב שלנו עוברת לגוף ולרגשות אז נהיה שקט מהמחשבות השליליות.

אך כל עוד אנחנו מנסים להשיג משהו בעתיד, מנסים להגן על עצמינו, או במילים אחרות להתנתק מעצמינו, אז אנחנו תמיד נהיה בעולם המחשבות ואת האמת שאין דרך לנטרל מחשבות שליליות.

יש רק דרך ללמוד להיות עם הרגשות שלנו ולהבין אותן, לקבל אותן, לאהוב אותן, זהו המקום שבו נוכל למצוא שקט מהמחשבות שלנו, ומהרצון למצוא ביטחון פסיכולוגי.

איך להפוך מחשבות שליליות לחיוביות

בלתי אפשרי. אין דרך לעשות את זה כי כל המחשבות כאחד הן חיפוש אחר ביטחון, וחיפוש אחר ביטחון אומר שאין ביטחון, אז כל המחשבות הן שליליות, כי כל המחשבות מחפשות ביטחון פסיכולוגי.

ביטחון פסיכולוגי הוא הרצון לא להיפגע יותר, הרצון לדחות תחושות כואבות ולהזמין תחושות נעימות, כל עוד אנחנו עובדים על פי המכניקה הזאת, אנחנו תמיד נחיה בעולם המלחמה הפנימית, וכל עוד ננסה להביא מחשבות חיוביות, אנחנו רק נמצא מלחמה עמוקה בתוכנו.

בנוסף, איך אתה יכול לדעת בכלל עם מחשבה היא חיובית? הרי המחשבות הן רק תוצאה של זיכרון וזיכרון הוא תמיד משוחד בהתאם לנסיבות, לרצונות ולאמונות שלנו.

וכל עוד אנחנו מנסים לשחק עם מחשבות תמיד יהיה שוחד עמוק בפנים. תמיד תהיה אמונה של מה נכון ומה לא נכון וכל עוד האמונות האלה אוחזות בנו אז אנחנו לא יכולים לגלות את האמת.

תמיד יש במחשבות את הרצון לשנות את מה שנמצא בתוכנו, לא לקבל את מה שנמצא בתוכנו ולדחות אותו.

מה זה מדיטציה? ואיך עושים מדיטציה? המדריך המלא

טיפול מחשבות שליליות

טיפול במחשבות שליליות

כשאנחנו מטפלים במחשבות שליליות הדבר הראשון הוא שאנחנו עושים הוא להבין שהמחשבות שלנו אינן שליליות כלל ושאין דרך לפתור אותן. כל עוד אנחנו נתווכח איתן במהלך הטיפול או ננסה לשנות אותן, לא נמצא מהן שקט לעולם.

במהלך הטיפול נשחרר את האמונה שאוחזת בנו בכל הרבדים, האמונה שמה שיש בתוכנו לא צריך להיות בתוכנו וצריך להיות משהו אחר, אמונה שמתוחזקת מגיל קטן מאוד ומייצרת חרדה, מלחמה פנימית ומחשבות שליליות טורדניות.

טיפול במחשבות שליליות כמובן יכלול תרגילים ושיחות אישיות. בתרגילים נוכל להביא את עצמינו למקום שבו אנחנו מסתכלים על הרגש בצורה ישירה ולומדים איך לחיות בעולם הלא-נודע.

כשנבין שהמציאות היא לא בטוחה, שהציפיות שלנו שדברים יהיו בצורה מסוימת ולא בצורה אחרת הן לא יותר ממלחמה במציאות אז יחדיו במהלך הטיפול המחשבות השליליות יתחילו להשתחרר ולעזוב את המרדף אחר ביטחון פסיכולוגי.

כחלק מהטיפול נבין גם שאין דרך לדבר עם המחשבות ולשכנע אותן להשתנות, אנחנו פשוט נותנים להן להיות ולאט לאט הן יאבדו מהכוח שלהן.
וכמובן שלא נתנגד למחשבה או ננסה לעצור מחשבה על יד כוח הרצון שלנו.

אנחנו נלמד על חשיבת הכל או כלום, ואולי דפוסי חשיבה אשר גורמים לנו להסתכל על החיים כשחור או לבן. כאשר החשיבה היא כזאת היא תצליח לרמות אותנו ולשנות את הדרך בה אנחנו רואים את הדברים, היא תמנע מאתנו חיבור עמוק לעצמנו.

אנחנו נבין ביחד שאין שום בעיה בכל תחושה, אלא בדרך שאנחנו בוחרים להגיב לתחושה, ובדרך שבה למדנו מילדות להסתכל על תחושות. נבין שככל שאנחנו מנסים לברוח ממשהו כך הוא רודף אחרינו וככל שאנחנו מנסים לרדוף אחרי משהו ככה הוא בורח מאתנו.

אנחנו נלמד על מה זה באמת אהבה ומה זה באמת שמחה, ונראה האם התבלבלנו בדרך ולמדנו ששמחה ואהבה הן רק תחושות חולפות אשר תלויות בגורמים חיצוניים.

מחשבות שליליות

לשחרר את השליטה

אנחנו נלמד לשחרר את השליטה, ונבין שמה שאנחנו מנסים לשלוט בו הופך להיות השליט שלנו.

בטיפול במחשבות שליליות אנחנו נמצא את כל העולם שלנו הפוך שחור הופך ללבן, ימין הופך לשמאל ולמעלה הופך ללמטה. נמצא את עצמינו בפעם הראשונה חיים ברגע הזה בחיבור לגוף, ללא הצורך לברוח לעתיד או לעבר.

כל עוד אנחנו ברגע הזה אין שום מקום למחשבות שליליות, כל עוד אנחנו לומדים לחיות בהרמוניה עם מה שקיים בתוכנו ובעולם, אנחנו נחיה ללא פחד, נחיה כבני אדם חופשיים.

ואין יותר עמוק מאשר החופש, חופש מרעיונות, חופש מרצונות, חופש מהתניות, חופש מאמונות מגבילות, חופש מהתמונה של עצמי שכל הזמן מפחדת להיפגע ומחפשת ביטחון.

אם לאדם אין היקשרות לשום תחושה, לשום רעיון אז הוא אדם חופשי, ואז הוא יכול לחוות את כל מה שמגיע ב100%. אם זה כאב או שמחה. הוא לא מונע מאף אחד מהם להגיע ולא משתוקק לאחר.

הוא רואה שציפייה שלו לתחושה טובה, לחיים של שמחה, רק מגבילה את חייו, רק מונעת ממנו לחיות, אז הוא משחרר מההיקשרות ומהציפייה והוא נהיה אדם חסר מאמץ ושליטה.

ואז מחשבות שליליות אינן בעיה, אין מקום למלחמה יותר במחשבות השליליות, אין רצון לנצח את המחשבות השליליות והאדם נהיה חופשי ממחשבות שליליות.

מאמרים נוספים על מחשבות טורדניות:

איך מטפלים בOCD? טיפול שורשי ועמוק

מהי הדרך היעילה ביותר לטיפול בOCD?אשמח במאמר זה לשתף את הדרך שמצאתי לשחרור מOCD

איך להשתחרר ממחשבות טורדניות ולחיות ללא פחד מיותר

מהי הדרך הטובה ביותר להתמודד עם מחשבות טורדניות? מה הן מחשבות טורדניות? אולי לנסות לשכוח? אולי לנסות חשיבה חיובית? מהי הדרך הנכונה ביותר? במאמר הבא

איך מטפלים בOCD ומשתחררים מהעבדות

איך מטפלים בOCD מהשורש? למה אני חווה OCD? מהו הטיפול המעמיק והאיכותי ביותר לOCD? האם אפשר

איך להתמודד עם מחשבות טורדניות מיניות אחת ולתמיד

איך ניתן להשתחרר ממחשבות טורדניות מיניות? למה מלכתחילה אני חווה מחשבות פולשניות מיניות? איך

האם מחשבות טורדניות עוברות לבד?

האם מחשבות טורדניות עוברות? מה הקשר בין התקף חרדה למחשבות טורדניות? איך להעלים מחשבות

ocd סיפורים אישיים וטיפול באו סי די

או סי די מביא סבל רב לחיים שלנו, המון כאב וצער. בלבול גדול עולה בנו בעקבות המחשבות שמראות לנו מציאות מדומה אך
מוזמנים לשתף את המאמר אם אהבתם או התחברתם.
פייסבוק
וואטסאפ
טיפול הוליסטי לשחרור מחשבות טורדניות

אני שמח שהמאמר עזר לך. אם את/ה רוצה עזרה אמתית שתחסוך לך המון זמן וכאב ותיתן לך את הכלים להשתחרר מהמחשבות הטורדניות אחת ולתמיד,

את/ה מוזמן/ת להגיע לטיפול בקליניקה בתל אביב או לפגישה בזום. אנחנו ביחד נלך צעד אחר צעד לשחרור מהמחשבות הטורדניות ונצא לדרך חדשה.

על ידי שיטת טיפול הוליסטית הנקראת "טרילותרפיה" אשר עזרה לעשרות אלפי אנשים ברחבי העולם יהיה ניתן להשתחרר מהמחשבות הטורדניות מהשורש.

אשמח לשמוע מה אתם חושבים על המאמר בתגובות.

טיפול הוליסטי בOCD

אם את/ה מרגיש/ה שנמאס לך להילחם במחשבות ושהגיע הזמן להשתחרר מהחרדה, את/ה מוזמן/ת להשאיר את פרטייך ואחזור אלייך עוד היום עם פרטים לגבי טיפול הוליסטי בOCD.