מתן יהב – עוצמה פנימית

flower
מתן יהב עוצמה פנימית

טיפול בחרדה – איך מטפלים בחרדה?

טיפול בחרדה, מהי הדרך לטפל בחרדה? איך משתחררים מחרדה ללא מאמץ מיותר ובדרך טבעית ופשוטה? האם אפשר לחיות חיים ללא שום חרדה ברקע, עם שפיות ואיזון?
טיפול בחרדה, מהי הדרך לטפל בחרדה? איך משתחררים מחרדה ללא מאמץ מיותר ובדרך טבעית ופשוטה? האם אפשר לחיות חיים ללא שום חרדה ברקע, עם שפיות ואיזון?
תוכן העיניינים
תוכן העיניינים

טיפול בחרדה – מה זה חרדה? התמודדות עם חרדה – איך מתמודדים עם חרדה? איך להרגיע חרדה?

איך לא להתמודד עם חרדה ולגרום לה להישאר? חרדה שלא עוברת – למה החרדה לא עוברת? ואיך אפשר לקבל ולהשתחרר ממנה?

מה זה חרדה? תסמינים של חרדה

חרדה זה מצב שבו כל דבר שקורה, יקרה בעתיד או קרה בעבר הוא בלתי נתפס, מטורף ומסוכן. המחשבות כל הזמן מפחידות אותנו שדברים מסוכנים יקרו, שאנחנו לא בסדר, שמה שעשינו בעבר הוא לא בסדר.

כל הזמן יש בתוך הראש שלנו דמיונות על סיטואציות מפחידות, סיטואציות מסוכנות, מוות, תאונות, מלחמות, כאב, סבל, כישלון ועוד…

כל הזמן הראש שלנו מתעסק בדברים האלה ללא הפסקה, אנחנו לא מקבלים מנוחה לרגע, החרדה אוכלת אותנו מבפנים ולפעמים החרדה מגיעה לשיאים שבהם אנחנו חווים התקף חרדה ואנחנו חווים קריסה, זיעה, קוצר נשימה, שיתוק ועוד חוויות לא נעימות וקשות לטווח קצר.

בטווח הארוך החרדה גורמת לנו לחיות בעננה של לחץ, כל הזמן צריך להיזהר והעולם מסוכן. אי אפשר לסמוך על אנשים ואנחנו תמיד לא מספיק טובים, הרבה פעמים חרדה מביאה לפרפקציוניזם, נודדי שינה, קושי בריכוז, שכחה זמנית, ניתוק, דיכאון, התמכרות ועוד מגוון של תסמינים.

החרדה גורמת לנו לפחד שאנחנו לא טובים לעצמינו, שאנחנו לא טובים לאחרים, שאנחנו לא ראויים לאהבה, ושאנחנו בסכנת הכחדה. האם יש דרך לטיפול בחרדה?

מחשבות טורדניות

חרדות מגיעות עם מחשבות טורדניות שחוזרות על עצמן, לרוב המחשבות האלה אומרות לנו שהעולם מסוכן, וכל רגע ורגע אנחנו דואגים וחוששים, כל צעד שלנו נלקח בצורה זהירה.

אנחנו חושבים על כל דבר יתר על המידה, אנחנו מאבדים את שיווי המשקל המנטאלי שלנו בקלות, ויש לנו חוסר שקט מתמד. לפני כל פעולה שאנחנו עושים יש פחד גדול ומלא מחשבות, אחרי כל פעולה שאנחנו עושים מגיעה אשמה והשאלה האם עשינו את הדבר הנכון?

לפעמים זה מביא גם לאובססיות, ולמחשבות שמרחיקות אותנו מהעולם.

התמכרות

חרדה לרוב מובילה גם להתמכרות, אם זה התמכרות לסמים, אלכוהול, אנשים, ניקיון, משחקי מחשב, פורנו, טלוויזיה, סיגריות, קפה ועוד…
החרדה יכולה לגרום לנו לרצון להתנתק מעצמינו, הרצון מגיע מהרעש הגדול שקיים בתוכנו, כל הזמן מחשבות על מחשבות ודאגות על דאגות.

אין לנו מנוחה מהרעש הבלתי מפסק שאומר לנו שאנחנו לא מספיק טובים, שהעולם מסוכן, שצריך להיזהר, ושאנחנו אשמים ולא ראויים לחיות.
הדרך המהירה ביותר לניתוק מהחוויה הזאת היא דרך ההתמכרות ולכן לרוב מי שסובל מחרדה סובל גם מהתמכרות כלשהיא.

ניתוק מעצמי ומהסביבה

בהתחלה החוויה של החרדה עולה כמחשבות מפחידות שאומרות לנו עובדות על החיים. לאט לאט המחשבות האלו עולות אחת על השנייה ומתקדמות לסיפורים מפחידים, שבהם אנחנו קורבנים, ואנחנו מתחילים לפחד שאולי כדאי לנו להתנתק מהעולם ומעצמינו כדי להימנע מהדמיון שיש לנו בראש להגשמה במציאות החיצונית.

אז אנחנו סוגרים את עצמינו מהעולם, נתקעים מול מסכים, סוגרים את החלונות, ונמנעים מלצאת החוצה כמה שאפשר, הניתוק הזה מביא אותנו להתמכרויות ולבידוד.

אנחנו עדיין ממשיכים לחיות עם חוויית הפחד, הסיפורים והדמיונות ממשיכים לרוץ בראש שלנו, ואם אנחנו חייבים לצאת החוצה אנחנו עושים את זה במהירות האפשרית כדי שלא יקרה שום דבר רע.

וכשאנחנו מחוץ לבית אנחנו דואגים שלא יקרה לנו כלום כדי לא ליצור בעיות ולהפוך את הדמיון המפחיד שלנו למציאות. לרוב הדמיון הזה אומר לנו שאנשים לא יאהבו אותנו, או שילכו נגדנו, או שאפילו יהרגו אותנו.

אם נסתכל לעומק, נוכל לראות שהחרדות בעומק שלהן הן חרדת נטישה, וחרדה מהמוות. המניעים העמוקים מביאים איתם סיפורים שרצים לנו בדמיון וגורמים לנו להתנתק מהעולם.

בנוסף אנחנו מתנתקים מעצמינו, אנחנו שוכחים מעצמינו כי אנחנו מפחדים שאנשים ידעו מי אנחנו באמת, מה אנחנו אוהבים, מה חשוב לנו, אנחנו לא רוצים שהם יגידו שאנחנו לא טובים או שלא יקבלו אותנו, אז אנחנו שומרים על האישיות האמתית שלנו בהסגר.

אנחנו מתאימים את עצמינו לסביבה, אנחנו אוהבים מה שאחרים אוהבים, אנחנו לא מתווכחים עם אחרים, אנחנו לא אומרים כשמשהו לא מתאים לנו, ובגדול אנחנו מאבדים את עצמינו לגמרי מהפחד שלא יקבלו אותנו.

תסמינים של חרדה:

  1. תחושה מטלטלת
  2. רעידות
  3. תחושת דגדוג ושינה של הידיים והרגליים
  4. כבדות בכל הגוף
  5. פאניקה
  6. פעימות לב מהירות ומפחידות
  7. זיעה
  8. ראיה מטושטשת
  9. שמיעה של רעש סטטי
  10. תחושה שאתה הולך למות
  11. מחשבות מפחידות
  12. תגובה מפחידה לאירוע רגיל
  13. כאבי ראש
  14. שלשולים
  15. סחרחורת
  16. בכי
  17. תחושת חנק
  18. קושי בנשימה
  19. מחשבה שכולם שונאים אותי ורוצים להרוג אותי
  20. מחשבה שאני חוטף התקף לב

חוסר יכולת להגיב ולחיות בעולם

הניתוק הזה מהעולם גורם לנו לפעמים לאבד את היכולת להגיב בצורה אמיתית ומהירה, אנחנו לפעמים נכנסים לשוק, ומאבדים את הריכוז שלנו לגמרי, אנחנו לא יודעים איך לעקל דברים ואיך לקבל דברים.

מכל שמועה אנחנו נכנסים לדרמות בתוך הראש שלנו, קשה לנו מאוד לחיות בעולם, לעבוד, ולהשתתף במשחק האנושי.

מחלות בגוף

אם אנחנו לא מטפלים בחרדה בזמן אנחנו נמצא כל מיני מחלות בגוף, לחץ דם גבוהה, נדודי שינה, פיברו, סרטן, ועוד מגוון מחלות שיכולות לתקוף את הגוף. לגוף קשה להתמודד עם מחלות כשהוא כל הזמן מתמודד עם מחשבות קשות ועסוק בדאגה, זה פוגע במערכת החיסונית בצורה ישירה.

כאשר מערכת העצבים שלנו כל היום עסוקה במחשבות, בתנועה בלתי מתמדת של תחושות ולחצים יש מעמסה גדולה על כל הגוף והמערכת החיסונית נחלשת, זה בא לידי ביטוי במגוון מחלות גופניות. אך המקור של המחלות האלה הוא בנפש ולכן הטיפול בהן הוא טיפול בנפש קודם כל.

התקף חרדה – מה שקורה שצוברים

התקף חרדה מגיע לאחר המון זמן שבו אנחנו מרגישים חרדה ומחשבות מפחידות. כאשר אנחנו מנסים לברוח מתחושת החנק והכאב הפנימי. התחושות האלה מעירות את עולם המחשבות ויוצרות מחשבות מפחידות שמאיימות על חיינו בצורה לא ישירה או ישירה. התקף החרדה מתעורר לאחר תקופה כזאת ומביא אותנו

התקף החרדה מתעורר לאחר תקופה קצרה או ארוכה שבה חווינו חרדה מתמשכת ברקע ברמה כזאת או אחרת, ,תסמינים של התקף חרדה:

  1. פאניקה
  2. פעימות לב מהירות ומפחידות
  3. זיעה
  4. ראיה מטושטשת
  5. שמיעה של רעש סטטי
  6. תחושה שאתה הולך למות
  7. מחשבות מפחידות
  8. תגובה מפחידה לאירוע רגיל
  9. בכי
  10. תחושת חנק
  11. קושי בנשימה
  12. מחשבה שכולם שונאים אותי ורוצים להרוג אותי
  13. מחשבה שאני חוטף התקף לב

התקף חרדה יכול להגיע בעקבות טראומה או חוויה מסוכנת ומפחידה שעברנו בעבר וגורמת לנו להיות במצב רגיש מאוד כל הזמן עם רגעים של התקפים יותר חזקים ויותר חלשים.

ההצטברות של חרדה ללא ההבנה והטיפול בה תביא להתקפי חרדה, ההתקפים האלה הם בלבול של המערכת בין האמת למחשבה, ברגע שהמערכת שלנו לא מבינה את ההבדל בין האמת לבין המחשבה שלנו היא מתחילה להיכנס להתקף חרדה.

ההתקף דורש טיפול רגשי והבנה מחדש של המערכת הפנימית שלנו. ברגע שנוכל להבין מחדש את הגורם והשורש לחרדה ולהתקפי החרדה נוכל להשתחרר מהמצב המכאיב הזה.

ההתקף יכול להביא את החיים שלנו למצב של שיתוק מוחלט, ניתוק מוחלט ורצון למות. עדיף לטפל בזה כמה שיותר מוקדם עם מטפל מוסמך.

התקף חרדה וחרדה בכללי יכול לגרום לנו לחוות תחושות כל כך חזקות באזור הבטן והחזה שגורמות לנו לפחד כזה עמוק וגורמות לכל החיים שלנו להיות כבדים ומתישים.

למאמר מלא בנושא: איך להתמודד עם התקף חרדה ולהיות חופשי מהפחד

חרדה חברתית

חרדה חברתית היא מצב שבו פעילות חברתית נורמטיבית מובילה לפאניקה, ניתוק, מחשבות מפחידות, לחץ ורצון לברוח מהסיטואציה. להתקשר לדודה, להגיד שלום למוכר, לדבר עם החברים מהכיתה או מהעבודה ולדבר עם אנשים חדשים הן סיטואציות שמשתקות אדם עם חרדה חברתית ומובילות אותו לכאב פנימי גדול.

הכאב הפנימי הזה נמצא אתו גם כשהוא לבד, הוא מדמיין סיטואציות עם אנשים וחווה תחושות לא נעימות, פחד ולחץ. הכאב לא נגמר ונמצא אתו בכל מקום, הוא לא יכול לשכוח מהרצון שלנו להימנע מבני אדם, אך זה בלתי אפשרי והוא נתקל בבני אדם ומנסה להחזיק את עצמו חיי, שם מסכה בזמן שיחות עם אנשים.

אדם שסובל מחרדה חברתית מרגיש ששונאים אותו, ששופטים אותו, שכולם יודעים שהוא גרוע, שהוא לא בסדר, קשה לו לבטא את עצמו כי הוא מפחד מהתגובות של אחרים.

הוא חיי כל הזמן בפחד מעלבון, הוא חושב שאנשים מסתכלים עליו וצוחקים עליו למרות שהם צוחקים על משהו אחר לגמרי שאין לו קשר אליו, הוא מפחד להיות פתוח וכנה.

אנשים עם חרדה חברתית יכולים לחוות התקף חרדה כאשר נמצאים בחדר מלא באנשים וצפיפות או בחוויה שבה מעמידים אותם מול קהל של אנשים.
אדם עם חבה חברתית חושב כל הזמן האם הוא הולך להגיד את הדבר הנכון והאם מה שהוא אמר בעבר היה הדבר הנכון להגיד. הרבה פעמים הוא חווה בושה ואשמה כי הוא חושב שהוא אמר משהו לא בסדר.

חרדה חברתית גם יכולה להוביל לתגובות של עצבים כלפי אנשים במטרה להגן על עצמינו מסכנה מדומיינת שתגיע בעתיד. המחשבה שאולי אם אתעצבן ואראה להם שלא כדאי להם להתקרב אוכל להציל את עצמי מחוויה כואבת ומסכנת חיים שהמחשבות שלנו מדמיינות.

לפעמים המחשבות והתחושות הן כל כך מפחידות ומובילות אותנו לחשוב על הדבר הכי גרוע שיכול לקרות. לפעמים זה מגיע לרמה שבה החרדה החברתית מובילה למחלות כרוניות, כאבים בגוף, תשישות, עייפות ומחשבות אובדניות.

מאמר מלא בנושר: איך להתמודד עם חרדה חברתית בדרך טבעית ופשוטה?

כדורים נגד חרדה

הרבה אנשים כיום לוקחים כדורים נגד חרדה, בניסיון להשתחרר מהחרדה, כאשר החוויות הן משתנות בהתאם לאדם, לכדורים ולסיטואציה הספציפית. הרבה אנשים מרגישים שזה שחרר אותם מהמחשבות המפחידות ונתן להם את האומץ לחיות שוב. והרבה אנשים הפסיקו כי הרגישו שהכדורים נגד חרדה גרמו להם לתחושת ניתוק, כאילו הם זומבים רדומים.

היתרונות של כדורים נגד חרדה כשהם עובדים כמו שצריך בשבילך:

  1. רגיעה של המחשבות.
  2. איזון רגשי.
  3. יכולת לדבר ולהיות פתוח עם אנשים.
  4. הרצון לחיות חוזר.
  5. כאבי ראש לא נמצאים יותר.
  6. יכולת להתרכז במה שחשוב.
  7. אין רצון התמכרותי ופחות רצון לחזור על הרגלים רעים.
  8. רעב בריא
  9. שינה בריאה

החסרונות במקרה והכדורים נגד חרדה לא עובדים כמו שצריך בשבילך:

  1. נדודי שינה.
  2. עייפות מוגברת.
  3. בחילה.
  4. חשיבה מעורפלת, הרגשה של שינה מוחית.
  5. הרגשה של סטלה, כאילו אתה מרחף.
  6. צריבה באזור הלב.
  7. דופק מהיר וחזק.
  8. ירידה ברצון המיני.

כמו שאתם רואים יש הבדל גדול בתגובות לתרופות, הפסיכיאטר נותן את התרופות ומנסה לעצב אותן במיוחד בשביל האדם, למצוא את הקומבינציה הטובה ביותר בשביל ליצור סוג של איזון כימיקלי פנימי במוח ובגוף.

האם כדורים נגד חרדה הם הפתרון לחרדה? (לפי דעתי האישית)

לפי דעתי הם יכולים להיות שם כעזרה ותמיכה במהלך טיפול עם מטפל איכותי. השימוש בהם יכולים להרים את האדם ולתת לו תקווה שאפשר להרגיש יותר טוב ושאפשר לחיות ללא חרדה.

אני חושב שהריפוי העמוק ביותר יגיע רק דרך טיפול טבעי שיגע בשורש הבעיה. בשביל לגעת בשורש יש לעבור תהליך עם עצמינו והתהליך הזה לא תמיד קל ונעים, אך הוא מוביל לחיים קלים ונעימים ללא צורך בכדורים נגד חרדה.

ברגע שלומדים את עצמינו לעומק אין צורך בכדורים נגד חרדה. אך ככלי לעזרה וכמשהו שירים אותנו מהתחתית זה יכול להיות כלי מעולה. ואם ניסינו תרפיה והיא לא עבדה אולי זה גם חלק מהצורך לשנו לתקופה הקרובה לפחות.

אני לא בעד או נגד אך אני בעד למצוא את הדרך להבנת החרדה מהשורש ושחרור טבעי שלה.

בהלה, זכרון קשה, וחוסר חיבור לגוף.

איך מתמודדים עם חרדה – חרדה שלא עוברת – למה החרדה לא עוברת

יש כל כך הרבה שיטות שאנשים מנסים כדי להפטר מהחרדה שלהם, אך רובן לא רק שלא יעזרו אלא יביאו לעוד ועוד חרדה, חשוב לפני שאנחנו נכנסים לנושא שנבין מה לא עוזר ולמה זה לא עוזר, ומהי הדרך להתמודד עם חרדה מהשורש.

ברגע שנוכל לראות את השיטות שלא עובדות יהיה לנו יותר קל להתמקד בדברים הנכונים וללכת בדרך הישירה, הפשוטה והעמוקה, זאת שתביא להפסקת החרדה מהשורש.

מחשבות חיוביות

הניסיון לשנות את המחשבות למחשבות חיוביות נראה כמו אחלה של דבר, נראה תמים ובריא. הרבה אנשים אוהבים את העצה תחשוב חיובי ויהיה חיובי. אך האם השיטה הזאת באמת תמימה וטובה?

יש כל כך הרבה סכנות בחשיבה חיוביות, כי חשיבה חיוביות לא נוגעת במקור האמתי של החרדה, היא יוצרת ניתוק בין המציאות לבין הניסיון שלנו לייפות את המציאות.

אין כל כך הבדל בין מחשבות חיוביות למחשבות שליליות כל עוד אנחנו מנסים להביא מחשבות חיוביות בכוח. כל עוד אנחנו מנסים להביא מחשבות חיוביות אנחנו מנסים לעבוד על עצמינו בצורה כזאת או אחרת.

עמוק בתוכנו אנחנו מרגישים כאב רגשי, אנחנו מרגישים שמשהו לא בסדר אבל אנחנו מנסים לראות האם אפשר להפוך את המציאות ליפה על ידי מחשבות חיוביות.

וזה לא עובד, הניסיון להביא מחשבות חיוביות ולשחק משחקי שמחה על ידי זיוף, על ידי עצירה של המחשבות הרעות והחלפתן במחשבות חיוביות, כל המחשק הזה לא עובד.
המציאות הרגשית שלנו כואבת ואנחנו מנסים לכסות ולהשתיק אותה על ידי מילים יפות.

אנחנו כל הזמן צריכים להישאר על המשמר ולהחזיק במחשבות החיוביות ולשים לב שלא נכנסות מחשבות שליליות, כל הזמן יש התנגדות ופיצול פנימי. ולכן השיטה לא תיצור בנו שחרור וחופש היא תיצור בנו עבדות חדשה למחשבות חיוביות.

אנחנו צריכים לגעת במקור האמתי של הסבל שלנו, המקור הוא ברגשות לא במחשבות, הוא בחוסר החיבור שלנו לעצמינו, לגוף שלנו ולרגשות לנו. ולכן כל עוד נהייה עסוקים בעולם המחשבות לא נוכל לתת תשומת לב למקום שבו נמצא הכאב.

וכל עוד לא ניגע וניתן תשומת לב למקור ולשורשים של הכאב לא עשינו שום דבר, אולי על פני השטח נדמה שמשהו ישתנה בנו אך מתחת לאדמה הלבה בוערת, והמלחמה והכאב ממשיכים לבעור בתוכינו.

התעלמות

לפעמים עולה בנו התחושה והמחשבה שאם לא ניתן יחס לחרדה וללחץ אולי יום אחד הגוף ישכח. אולי אם לא ניתן אנרגיה וננסה להתעסק בדברים אחרים אז נוכל להיות חופשיים מחרדה.

אז אנחנו מנסים למצוא מלא שיטות להתנתקות מעצמינו, להתרחק מעצמנו, ולהתעלם ממה שקיים בתוכנו. לצערנו הרב ככל שנתעלם יותר מהחרדה שנמצאת בנו ככה היא תגדל. החרדה תתחיל להפוך למחשבות טורדניות והמחשבות יצרו מצב בו אנחנו חייבים לתת יחס לעצמינו, אם נרצה או לא נרצה.

ההתעלמות תגרום לסיפורים מוזרים, מחשבות מוזרות והדמיון שלנו יהפוך לפרוע ומפחיד מיום ליום. כל עוד לא נתעורר ונשים את המודעות שלנו בגוף וברגשות, כל עוד לא ניתן תשומת לב אוהבת לעצמינו המחשבות והפחדים יגדלו.

תענוג וכאב

כשאני מדבר על תענוג אני לא מדבר על שמחה, כי הם שני דברים שונים לגמרי. אך תענוג הוא סם השכיחה המהיר ביותר. ולכן רוב בני האדם כיום חיים על מנה יומית מכובדת של תענוג.

תענוג מגיע במגוון צורות: אכילה רגשית, טלוויזיה, טלפון, סקס, פורנו, היקשרות לבני אדם אחרים, סמים, אלכוהול, סושיאל מדיה.
כל החוויות האלה הן תענוג, הן לא מביאות שמחה לחיים שלנו אך הן משמשות כסם שכחה מהיר וזמין, והיום הוא זמין כל רגע.

אנחנו חווים כאב בעקבות חרדה, מחשבות קשות, ופחד. ובמקום להסתכל ולהיות עם הרגשות האלה שעולות בנו אנחנו מיד מחפשים דרך לשכוח, דרך לאבד את עצמינו במשהו, והמרדף אחר תענוג מתחיל ולא נגמר לעולם.

כל אחד מתחיל עם תענוג אחר, או מוצא כל מיני שיטות לשכוח, אך בניסיון לשכוח מהכאב אנחנו חווים רק עוד כאב, לצערנו זה לא עובד, אנחנו צוברים את החרדה שלנו בפנים.

ולא מספיק שאנחנו צוברים את החרדה שלנו בפנים, תענוג מביא אתו כאב רגשי, תמיד, גם תוך כדי החוויה המענגת כמובן אנחנו חווים את הכאב שבא עם התענוג.
הניסיון למצוא פתרון זמין ומהיר, רק מרוקן אותנו מאנרגיה ומכניס את מערכת העצבים שלנו לחוסר נוחות קבוע.

אפילו עם כל החוויות המענגות ברקע החרדה ממשיכה להתקיים, יש חוסר שקט בעומק, אך על פני השטח אנחנו מוצאים דרך להעביר את היום.
תענוגות רגעיות הן עסקת חבילה, אתה מקבל כמה רגעים של שכחה מהחרדה ובתמורה אתה מקבל: התמכרות, תלות, סבל, עייפות, בעיות קשב וריכוז, עצבים, גרידיות, בעיות במערכות יחסים, והצטברות של כאב רגשי עמוק.

כל תענוג מביא אתו היקשרות לעוד מאותו התענוג, ולכן מי שמחפש אחר חופש מכאב, לא יכול להמשיך לחיות חיים של תענוג רגעי, הפתרון לא נמצא בשקט הרגעי של התענוג שמביא אתו רצון לעוד ועוד מאותו התענוג ובכמויות יותר גדולות.

הבודהא אמר "שהשקר בהתחלה הוא מתוק ובסוף הוא מר והאמת בהתחלה מרה ובסוף מתוקה". תענוג הוא בהתחלה מתוק ומהר מאוד הופך למר. הדרך לשמחה בהתחלה מרה אך בסוף מתוקה ותמיד נשארת מתוקה.

מה אתם הייתם מעדיפים, רגע אחד של תענוג בשביל חיים שלמים של כאב? הוא רגע אחד של כאב בשביל חיים שלמים של שמחה?

פחד מהרגשות

אחת הסיבות שאנחנו התחלנו לחוות את מה שאנחנו קוראים לו היום חרדה נמצא בחוויית הילדות שבה לא קיבלנו את הרגשות שלנו. יכול להיות שההורים והחברה האשימו את הרגשות שלנו, כעסו עלינו שנתנו להן שחרור, ונתנו לנו את ההרגשה שהרגשות שלנו הן דבר לא בריא, משוגע, מסוכן, ושאין צורך ברגשות שלנו. תנסו להיזכר בילדות שלכם ברגעים שבהם ההורים שלכם ניסו להחביא את הרגשות שלכם והתביישו בכם.

מאז החוויות האלה בילדות, למדנו על ידי מחשבה חוזרת איך להדחיק את הרגשות, בשביל לא להראות חולשה, ולא לסכן את עצמינו ואת הדמות שלנו.
נוצר בתוכנו פחד מהרגשות שלנו, והפחד מהרגשות שלנו יוצר בנו הצטברות של כאב רגשי שנשאר עמוק בתת מודע.

בעולם הרגשי, כל דבר שלא מבטא את עצמו גודל ומצטבר. ואם תחשבו על זה יש מצב שמגיל צעיר מאוד אנחנו פחדנו מהרגשות שלנו והפחד הזה שקיים בנו כבר שנים, יצר בנו כאב רגשי מודחק עמוק בתוכנו.

הכאב הרגשי מנסה לבטא את עצמו כל הזמן אך הפחד שלנו ממנו הופך את המצב למלחמה מתמדת, אנחנו מפחדים להרגיש את הכאב הרגשי שלנו, אנחנו מפחדים שהוא יהרוג אותנו ולכן אנחנו מתחברים לעולם המחשבות ומתנתקים מהרגשות.

אנחנו חיים בראש ולא מתקרבים לאזור הלב והבטן.

אך מה אם הביטוי של הכאב הרגשי, והשחרור מהניסיון לעצור את העלייה של הרגשות שלנו בעצם הוא זה שיביא לריפוי שלנו? אולי הרגשות שלנו צריכות מקום לעלות ולהשתחרר, לקבל ביטוי וחופש בשביל שנוכל לתת למחשבות שלנו לשחרר ולראות שהרגשות לא כאלה מסוכנות.

שמירת סוד

אחד הדברים שקשה להתמודד איתם כשאנחנו חיים עם חרדה, זה החרדה שאנשים ידעו, ידעו מי אני באמת, ידעו על הסיפור שאני מחביא, והפחד הזה גורם לנו לחרדה תמידית, אנחנו חיים מנותקים מהעולם.

אני לא ממליץ על שמירת סודות, במיוחד אם יש בנו אשמה ובושה לגבי הסוד. קחו לעצמכם אם צריך כמה מפגשים עם מטפל, תוציאו את זה עם מישהו מוסמך ותלמדו איך לשחרר מהסוד, שתוכלו להפסיק להגן על עצמכם, שתוכלו להפסיק להיות חרדים לעצמכם ולסוד שאתם שומרים.

תמצאו כל דרך אפשרית להתחיל לחיות חיים בהם אתם לא צריכים לשקר, להמציא סיפורים ולהחביא את מה שאתם עושים מאחרים. כל עוד אתם חיים בצורה כזאת שאתם לא גאים במעשים שלכם ויודעים שאתם צריכים להסתיר מאחרים את המעשים שלכם יהיה קשה להשתחרר מחרדה לגמרי ולהתחבר לשמחה שנמצאת בפנים.

הרצון להיות מוצלח – תחרותיות

אחת החרדות העמוקות ביותר שלנו זה שלא ננצח במשחק החיים, לא נגיע לכסף, לכבוד, למטרות שאנחנו מציבים לעצמינו. אנחנו שמים מול הפנים שלנו תמונה של 'איך החיים שלנו צריכים להראות' ובדרך אנחנו מאבדים את החיים שלנו.

העתיד נהיה הדבר היחיד, המחשבות שלנו רצות במהירות לעבר מטרות חיצוניות. אנחנו מתמלאים בדרך בקנאה, גרידיות, חרדה ולחץ. אך אנחנו מתנחמים שאנחנו בדרך למטרה, אנחנו בדרך להצלחה, ולאחר ההצלחה נוכל לשחרר, נוכל לנוח סוף סוף, ולחיות בשלווה והרמוניה.

אך כרגע החיים שלנו מונעים מפחד, במקור כל הרצונות שלנו מגיעים מפחד, פחד שלא יאהבו אותנו, שלא יכבדו אותנו, שלא יקבלו אותנו, ובעומק פחד מהמוות מנהל אותנו.

וכל עוד אנחנו מונעים מפחד, אנחנו תמיד נחיה בחרדה, גם אם נצליח וגם אם נכשל, זה לא משנה, בשני המקרים אנחנו נמשיך לחוות את תחושת החרדה, הפתרון שהמחשבות נותנות לנו, הוא פתרון מזויף.

והפחד שמניע אותנו להילחם, לרוץ, להשיג, ולכבוש בעולם החיצוני, מביא אתו הרס עצמי וחרדה תמידית. אנחנו הורגים את הרגע הזה בשביל העתיד, אך האם העתיד קיים בכלל?

העתיד הוא רק חלום, ולמרות שאנשים אומרים שלפעמים חלומות מתגשמים, אני אהיה אמיץ מספיק בשביל להגיד שחלומות לא מתגשמים, אף פעם! חלומות רק מתנפצים, ואני בעד שתנפצו את כל החלומות שלכם לפני שהחלומות שלכם ינפצו אתכם, ואז ללא חלומות סוף סוף יהיה מקום לשמחה.

בבית הפנימי שלנו אין מקום לחולמות וגם לשלווה, נדמה שאנחנו תמיד בוחרים לארח את האורחים הכי פחות שמחים, השמחה דופקת בדלת, אך אין לה מקום להיכנס, חלומות על חלומות, רעיונות על רעיונות, עתיד, עבר, אובססיות, הבית מפוצץ ברעיונות וחלומות.

אנחנו מקנאים באנשים שהגיעו להצלחה, לאנשים "המוצלחים", ואנחנו מסתכלים עליהם כמקור להשראה, אך האם האנשים האלה מאושרים? האם הם חיים בהרמוניה ושמחה? לפי המחקרים, האנשים המפורסמים והמוצלחים בעולם הם בין האנשים העצובים והדיכאוניים בעולם.

הם מובילים בהתמכרויות לסמים, מובלים בהתאבדויות, והחיים שלהם לרוב מאבדים משמעות לאחר ההצלחה. הם רואים שכל החלומות שלהם יתגשמו, אך השמחה לא הגיע לחייהם. הם חשבו שבסוף המסע הם ימצאו את השמחה אך גילו שהמסע שלהם הוביל לגיהינום.

גם לאנשים המוצלחים וגם לאנשים שנכשלים, לשניהם אותה התוצאה, חלומות מנופצים.

מי שרציני לגבי שחרור מחרדה וסבל פנימי ובאמת רוצה להשתחרר מהחרדות שלו, צריך להסתכל על עצמו, ולהגיד 'לא משנה איך אני נראה, לא משנה מה המיקום שלי במעמד החברתי, לא משנה מה אחרים חושבים עליי, אני בוחר להיות מאושר היום, אני בוחר לקבל את עצמי היום, אני בוחר לחיות חיים בשביל היום, ולא בשביל המחר.

מי שמקבל על עצמו לשחרר מהרצון להיות 'משהו שהוא לא' או 'להיות מישהו בעולם הזה' הוא היחיד שיכול באמת להשתחרר מהחרדה. פשוט להיות מי שאנחנו, זו התשובה, לא משנה מה זה אומר בעולם החיצוני ובעייני אחרים.

חוסר אמון ביקום ובבני אדם – לקיחת אחריות גדולה מידי

לרוב אנשים שחווים הרבה חרדה, חיים בגישה שאין כוח יותר גדול מהם, אם הם רוצים להצליח לשרוד בעולם הזה הכל תלוי רק בהם בלבד.
הרבה פעמים יש פסימיות ומחשבה שאם אני לא אתן 100 אחוז מעצמי העולם ייפול ויקרוס.

אם אני אנוח כל העולם יקרוס, אני מחזיק את העולם, אני אחראי על אחרים, על העולם, על הבעיות של העולם, על הבעיות שלי, אני צריך לפתור הכל בעולם ובחיים שלי, המחשבות האלה ממלאות אותנו בחרדה ואנחנו מחזיקים ביותר מידי אחריות על דברים שאנחנו לא יכולים לשלוט בהם.

הרצון שלנו הוא לשלוט בהכל, באנשים שקרובים עלינו, ברגשות שלנו, בעולם, ובכל מה שקורה, אנחנו כל הזמן מנסים לראות האם יש בעיות שלא פתרנו, אנחנו מנסים לדאוג שלא יקרה שום דבר רע לנו ולאחרים.

מהאטמה גנדי שהיה ראש הממשלה ההודי בתקופת הכיבוש הבריטי, לקח אחריות על הכיבוש הבריטי ואמר שבגלל חוסר היכולת שלו לשמור על נזירות מינית ההודים נמצאים בשליטת הבריטים. הוא היה צם ימים ארוכים ומנסה לשמור על הנזירות המינית שלו למען המדינה.

האם יש קשר בין הנזירות המינית של מהאטמה גנדי לבין הכיבוש הבריטי בהודו? אני אישית לא חושב, אך החרדה הזאת שאתה אחראי על כל העולם, היא חרדה שאוכלת לנו את החיים ולא נותנת לנו לנוח לרגע.

הגישה הזאת לחיים היא גישה מסוכנת שהופכת את החיים שלנו למלחמה מעייפת כנגד העולם בניסיון לשלוט ולשנות את החיים לבטוחים, החיים הם לא בטוחים ואין דרך להבטיח את המשך הקיום שלנו.

אנחנו קטנים מול היקום הגדול הזה ויש דברים שהם מחוץ לשליטה שלנו, הגיע הזמן לנוח, לעשות את מה שאנחנו יכולים ולתת ליקום את שאר העבודה, לעשות רק את מה שביכולתנו.

ואני לא אומר אמונה מלאה בכוח אחר שהוא לא אנחנו, אני אומר שאנחנו עושים את מה שאנחנו יכולים ואז נחים, וסומכים על היקום שייקח אחריות על כל מה שצריך, לא נותנים לעצמינו לקחת אחריות על מה שלא בידינו.

חשוב להבין מה בידינו ומה לא, אז השאלות שהייתי מעלה הן: האם אני יכול לשלוט בעולם? האם אני יכול לשלוט ברגשות שלי? האם אני יכול לשלוט במחשבות שלי? האם אני יכול לשלוט באחרים? האם אני יכול לשלוט בתוצאה של החיים שלי?

בחרדה אנחנו נכנסים לתוך בועה, ניתוק מוחלט מהמציאות.

איך אפשר לקבל ולהשתחרר מחרדה? איך להרגיע חרדה?

עד עכשיו דברתי על המכשולים שעוצרים מאתנו לחוות שחרור מחרדה, עכשיו הגיע הזמן לעבור לדרכים שבהן נוכל להשתחרר מחרדה. האמת היא שיש דרך אחת, אך לכל אדם יש דרך משלו ללכת, ואני ממליץ למצוא את הדרך הטובה ביותר בשבילכם, ולכן כתבתי פה על מגוון דרכים, אם הן פיזיות או מנטליות, להתחבר חזרה למקום המרפא, לגוף ולרגשות.

תכלס הדבר היחיד שאנחנו צריכים לעשות זה להתחבר שוב, לגוף ולרגשות, להפסיק לברוח מהרגע הזה, והריפוי יגיע, אך לפעמים זה לא מובן איך לעשות את זה, ובהתחלה זה לא תמיד קל, אז אני מביא פה מגוון שיטות לגעת ולהיות מודעים לגוף ולרגשות.

אחרי שתבינו את הקטע תוכלו כל רגע ורגע, ללא שום שיטה להתחבר לגוף ולרגשות ללא פחד, וליצור ריפוי פנימי, ולהיות נקיים ממצבורים של כאב רגשי שמניע חרדה ולחץ.

חיבור לגוף

אנחנו חווים חרדה בגלל חוסר חיבור לגוף, הגוף מביא אתו את הרגשות והתחושות של הרגע הזה. אנחנו נמצאים בחיבור לראש כל היום, וניתוק מהגוף. אנחנו באובססיה למחשבות ומנתחים את המחשבות.

הניתוח והרצון לפתור את המחשבות שלנו דרך המחשבות, גורם לניתוק מגוף והרגשות, וזו הסיבה שמחשבות ממשיכות להתקיים ולרוץ בקצב שהן רצות. החרדה מנהלת אותנו ואנחנו שוכחים מהגוף שלנו לגמרי.

מתי בפעם האחרונה שמנו לב שאנחנו נושמים? או לתחושה של כפות הרגליים שנוגעות ברצפת הנעל בכל צעד? הרוח שעוברת על הפנים שלנו? רעש הרחוב? השקט של החדר? התחושות בגוף?

תשומת לב, זה הכלי המרפא שיש לנו. אם אנחנו רוצים לפתור את הבעיה המחשבתית אנחנו צריכים ללכת למקור, שנמצא בגוף והרגשות, ותשומת לב חסרת שיפוטיות, היא זאת שתביא לשחרור.

לא לפחד מכאב רגשי

בתחילת הדרך ההרגשה היא שעדיף לא להסתכל על הרגשות ועל הגוף, כי כואב שם מאוד, אז עדיף להתנתק, ודיברנו על מגוון השיטות להתנתקות. התענוגות, הריגושים, הפנטזיות, הסמים ועוד…

אנחנו לא רוצים לחוות את הכאב הרגשי אך אנחנו צריכים לחוות אותו בצורה נקייה בשביל שהוא יבטא את עצמו וישתחרר מהגוף שלנו. הפחד שלנו מהרגשות הוא פחד מאוד מסוכן, כי הפחד הזה הוא זה ששומר על הכאב הרגשי עמוק בתוכנו.

אז אם אנחנו רוצים להשתחרר מהחרדה שלנו, נצטרך לתת לעצמינו את המקום לחוות את הכאב הרגשי הזה, לתת לו את הביטוי, פשוט לצפות בו ולקבל את הקיום שלו, להבין שהוא שם.

ככל שניתן לו יותר ביטוי ללא שיפוטיות או רצון לשנות אותו, ככה נוכל לחוות יותר שחרור מהחרדה ומהלחץ.

להסתכל על המחשבות ללא מלחמה

כשאנחנו מתחילים להסתכל פנימה, לצפות בעצמינו ובחוויה שלנו, הדבר הראשון שנראה זה את המחשבות, שמשדרות בלי הפסקה. המחשבות באות במגוון רחב ובצורות הזויות, מפחידות ולא נעימות. בשביל להביא לריפוי של עצמינו נצטרך להסתכל על המחשבות ולא להילחם במחשבות.

נצטרך לצפות בעצמינו, להתחבר לגוף ולתת למחשבות לרוץ ברקע, ללא רצון לשנות, להדחיק או להשתוקק לעוד מחשבות נעימות.

כשמגיעות מחשבות נעימות לרוב אנחנו משתוקקים לעוד, ולהגשמתן, כשמגיעות מחשבות לא נעימות אנחנו רוצים להדחיק ולשנות אותם. כל עוד נמשיך בתהליך הזה, תמיד תהיה מלחמה בין מה שקורה בעולם המחשבות והרגשות, לבין מה שאנחנו רוצים שיקרה.

והמלחמה הזאת לא תוכל להביא לשחרור, רק שנוכל לשחרר מהרצון לתחושות מסוימות, לשחרר מהרצון למחשבות מסוימות, לשחרר מהרצון לשנות את מה שקיים בתוכנו, תהליך הריפוי יכול להתחיל.

לתת מקום להכל לבטא את עצמו

זה המפתח, לתת להכל מקום לבטא את עצמו, ככל שנלמד את האומנות הזאת יותר, נוכל לחוות ריפוי יותר עמוק. כשאנחנו נותנים לכל מה שעולה בנו לבטא את עצמו, אנחנו נותנים לעצמינו חופש, חופש משליטה, חופש ממאמץ, וחופש להבין ולהכיר את עצמינו.

החופש הזה אומר שאנחנו לא מגיבים, שאנחנו לומדים, אנחנו לומדים לא על ידי פעולה, לא על ידי תגובה, אלא על ידי חוסר תגובה, צפייה, חוסר שיפוטיות, ואהבה עצמית בפשטות ובחוסר שלמות שלנו.

אנחנו לא מושלמים, הרגשות שלנו לא מושלמים, המחשבות שלנו לא מושלמים, ברגע שאנחנו מקבלים את זה אנחנו יכולים להתחיל לקבל את כל מה שקיים בתוכנו ולתת לו מקום.

פשוט לפתוח את המחסום הפנימי שנמצא בנו, לקחת נשימה עמוקה ולשחרר את הכיווץ הפנימי. בכולנו יש כיווץ פנימי שמנסה לעצור את זרימת האנרגיה ויוצר פיצול בנינו לבין עצמינו ובזבוז אנרגיה רב.

מערכת העצבים מתעייפת ונשרפת מהפיצול והחסימה הזאת. אנחנו חייבים להשתחרר מהמצב המכווץ ולעבור לפתיחות פנימית ומרחב פנימי, נסו לדמיין שיש בכם מרחב אין סופי, ותחזרו למקום הזה כל פעם שאתם מרגישים מכווצים.

במרחב האין סופי הזה יש מקום לכל רגש או מחשבה שמגיעים, אנחנו נותנים להם לבוא וללכת, נותנים להם להחליט מתי הזמן הנכון להגיע ומתי הזמן הנכון להגיד ביי.

הריפוי מתחיל במרחב חסר שיפוטיות, חסר התנגדות וחסר מאמץ. מודעות לגוף ולרגשות ללא בחירה או התנגדות, רק למידה שקטה ועדינה.

מודעות

מודעות היא המקור לריפוי העמוק, לא משנה באיזה דרך אנחנו בוחרים אנחנו תמיד חוזרים למקום הזה. מהי מודעות בכלל? מה זה אומר מודעות?

מודעות זה אנחנו, אנחנו הצופים של המחשבות והרגשות שלנו, אך לרוב אנחנו לא במודעות ללא תגובה, אנחנו מגיבים, וככל שאנחנו מתרגלים להגיב ככה אנחנו פחות צריכים להשתמש במודעות שלנו.

הרגל הופך אותנו לרדומים, אנחנו מאבדים את היכולת לשנות דפוסים, ולהסתכל על התנועה של המחשבות והרגשות ללא תגובה וללא מסקנה. ההרגלים שלנו הופכים אותנו לרובוטים ולרדומים, ולכן אנחנו חווים את אותן התחושות שוב ושוב.

החרדה נמצאת בנו בגלל שאנחנו רדומים, אנחנו חיים עם הרגלים שמובילים לכאב פנימי, ההרגלים שלנו יוצרים חזרה על החרדה ללא הפסקה. אנחנו חוזרים על אותן פעולות בעולם המנטאלי, אנחנו תמיד חוזרים גם לאותם ההרגלים בעולם החיצוני.

אנחנו לא ערניים ולכן אנחנו לא יכולים לעצור את הפעולות האוטומטיות שמובילות לחרדה וללחץ. ולכן התעוררות המודעות היא הבסיס לשחרור מחרדה.

ברגע שאנחנו יכולים להיות מודעים למחשבות ולרגשות ולא להגיב, אך גם לא להדחיק, אנחנו מתחילים לאט לאט להשתחרר מכוח ההרגל ולעבור לחיים מודעים שבהם אנחנו יכולים לחיות ללא תגובה, אלא על ידי פעולה וללמוד מחדש על עצמינו ועל הדרך לאושר.

תגובה היא תוצאה של גורמים שונים חיצוניים ופנימיים מהעבר, ואין לנו ברירה אלא להמשיך להגיב כל עוד אנחנו רדומים. לעומת זאת בפעולה אנחנו המאסטרים ואנחנו אלא שמחליטים שהפעולה היא נכונה, ולכן פעולה מגיעה רק על ידי מודעות ערנית, והמודעות הערנית הזאת תצפה ותבין את כל הדברים שגורמים לנו לחוות חרדה בחיינו.

אם נרצה להשתחרר מחרדה נצטרך ללמוד איך להתעורר למציאות ולהתחיל לפעול במקום להגיב.

כמה טכניקות פרקטיות ופשוטות לשחרור מחרדה

למרות שאפשר להסביר מה זה מודעות, או מי אנחנו באמת, או איך לצפות במחשבות וברגשות ללא תגובה ובחירה עדיין זה קשה לרובנו להבין את הקטע, ולעורר את המודעות שלנו.

ולכן יש מגוון שיטות שיעזרו לנו להתחבר בחזרה למודעות וליצור מומנטום שיעיף אותנו קדימה.

ספורט

ספורט הוא מעולה כדרך לעורר את המודעות, אם זה הליכה , ריצה, יוגה, או הרמת משקולות, יש לנו אפשרות להתחבר לגוף, להיות עם הנשימות, עם התנועות, עם הנוף שמסביבנו, וזה הרבה יותר קל כי הגוף במצב של שחרור אנדורפינים, זו הזדמנות מעולה להתחבר לגוף ולרגשות, לנוח לרגע מהמחשבות ולראות את הכוח המרפא של המודעות שלנו.

ברגעים של מאמץ פיזי אין לנו ברירה אלא לעצור את המגע עם המחשבות ואנחנו יכולים ללמוד את האומנות של ריפוי הגוף על ידי מודעות לגוף. דרך הספורט היא דרך מעולה להשתמש באומנות הזאת וללמוד אותה לשאר החלקים בחיים שלנו.

עם ספורט נוכל לעורר את המודעות ולעצור את האובססיה למחשבה בחיי היום ויום ולהשתחרר מהחרדות ומהלחץ שמגיע מחוסר היכולת לשחרר מהאובססיה למחשבות על דברים ללא הספקה והניסיון לפתור בעיות שלא קיימות.

מדיטציה

מדיטציה נותנת לנו את האפשרות להתחבר למציאות שנמצאת בתוך הגוף שלנו, להתחבר לרגשות שלנו בצורה ישירה, וליצור מרחק מהמחשבות.
המודעות הזאת שאינה מגיבה ואינה מחוברת בצורה ישירה למחשבות היא המודעות שתשחרר אותנו מחרדה.

מדיטציה נותנת לנו את ההזדמנות להתחיל מומנטום של מודעות על ידי ישיבה ללא תזוזה. יש לנו פחות הפרעות ואין לנו ברירה אלא להתחבר לגוף ולרגשות.
הגוף לא זז, העיניים מרוכזות במקום אחד או סגורות, אפילו כמה דקות ספורות ביום יכולות לחולל בנו שינוי ולשנות את הרגל התגובה לתחושות ולמחשבות ללא היכולת לבחור את התגובה.

חוסר התזוזה של הגוף במדיטציה נותנת לנו במידי את ההזדמנות לא להגיב למחשבות מפחידות, ומראה לנו שאפשר להישאר עם המחשבות ופשוט להקשיב להן באהבה ובסבלנות ללא שיפוטיות, הדחקה, או השתוקקות למחשבה או תחושה מסוימת.

אם נוכל להושיב את עצמינו אפילו כמה דקות בכל בוקר ולהתחבר לנשימות, לתחושות, ולמציאות של הרגע הזה ללא תזוזה של הגוף, נוכל להבין את הקטע ולהרגיש ירידה בחרדה כבר באותו היום.

ברגע שנראה את השינוי הזה יהיה קל לראות למה כדאי לנו לעשות מדיטציה ולמה החוויה המדיטטיבית היא כל כך חשובה לחיים של רוגע ואושר.
מה זה מדיטציה? ואיך עושים מדיטציה? המדריך המלא

בנוסף מחקרים רבים מצביעים על היכולת של מדיטציה לשחרר אותנו מחרדה ומלחץ.
קישור לאתר של מכון דוידסון – מאמר על מדיטציה ושינוי במוח ובגוף על פי מחקרים.

חיבור לטבע, הליכות

בימינו החיבור לטבע נעלם לגמרי, הטבע הוא מקום של רוגע ושלווה, העצים, החיות והחרקים חיים ברגע הזה, רק אנחנו כבני אדם איבדנו את החיבור הזה. הטבע הוא מורה מעולה שיכול ללמד אותנו איך לחיות חיים ברגע הזה ללא חרדה.

המגע עם הטבע מביא לנו הזדמנות מעולה להירגע ולהתחבר לרגע הזה, להתנתק מהרעיונות של החברה והרעיונות שלנו לגבי החיים ולראות את היופי הפשוט שיש בעולם מחוץ לחברה.

הערים המודרניות ניתקו אותנו מהחיבור הזה לטבע וליופי שיש ביקום שלנו ברגע הזה. אם רק נוכל לקחת קצת זמן כל יום להליכה בטבע, לישיבה בטבע, נוכל לראות כמה יופי יש בשקט של היקום, וכמה שקט יש בתוכנו, ועל ידי זה נוכל להתחבר לעצמינו מחדש ולהתנתק מעולם המחשבות המלחיצות.

התמכרות לא תעזור בשחרור מחרדה.

לסיכום

בסוף הדרך ליציאה מחרדה היא פשוטה, לוקחים צעד צעד ומתחברים לגוף ולמציאות, מתנתקים מרעיונות, מציפיות, מטוב ורע, מצריך ולא צריך.
לומדים להתחבר למציאות ולקחת מרחק מעולם המחשבות, מיום ליום אנחנו לומדים על עצמינו ומשתחררים מהחרדה לגמרי.

הדרך היא דרך של פשטות וחזרה לשורשים, אל תפחדו לקחת את הצעד הראשון, אני הלכתי בדרך ואני אומר לכם שזה שווה את זה.
אפשר לחיות ללא חרדה ולחץ, אפשר לחיות חיים של רוגע ושלווה.

מאחל לכם שתמצאו את השלווה הפנימית שלכם ותחיו חיים מאושרים. אשמח לשמוע מה אתם חושבים בתגובות.

מאמרים נוספים על חרדה:

איך להתגבר על חרדה? טיפול בחרדה ללא תרופות

האם ניתן להשתחרר מהחרדה התמידית? מהו המקור לחרדה? למה אני חווה חרדה? במאמר זה ננסה ביחד

איך להתמודד עם התקף חרדה בדרך טבעית

התקף חרדה הוא נושא כאוב ולפעמים גם מפתיע, ביום בהיר אחד חיינו משתנים ופתאום עלינו לדאוג מהחרדה המפחידה. במאמר זה אכנס לעומק

איך להתמודד עם חרדה חברתית בדרך טבעית ופשוטה?

איך להתמודד עם חרדה חברתית בצורה פשוטה וטבעית? איך להבין את הסיבות

איך להוריד ולהרגיע לחץ נפשי?

איך להוריד לחץ? איך להרגיע לחץ נפשי? מהן דרכי ההתמודדות עם לחץ? האם יש דרך להשתחרר

איך מתגברים על חרדה: שאלות ותשובות

איך אני יכול להבין את החרדה שאני חווה ולהשתחרר ממנה? במאמר הזה הכניס שאלות ושיתופים של
טיפול הוליסטי לשחרור מחרדה

אני שמח שהמאמר עזר לך. אם את/ה רוצה עזרה אמתית שתחסוך לך המון זמן וכאב ותיתן לך את הכלים להשתחרר מהחרדה אחת ולתמיד,

את/ה מוזמן/ת להגיע לטיפול בקליניקה בתל אביב או לפגישה בזום. אנחנו ביחד נלך צעד אחר צעד לשחרור מהחרדה ונצא לדרך חדשה.

על ידי שיטת טיפול הוליסטית הנקראת "טרילותרפיה" אשר עזרה לעשרות אלפי אנשים ברחבי העולם יהיה ניתן להשתחרר מהחרדה מהשורש.

מוזמנים לשתף את המאמר אם אהבתם או התחברתם.
פייסבוק
וואטסאפ
אשמח לשמוע מה אתם חושבים על המאמר בתגובות.